Autoschade melden
Informatie
- Meld je schade online of telefonisch
- We nemen binnen één werkdag contact met je op
- Onze schade experts beoordelen je schademelding binnen één werkdag
- Heb je recht op schadevergoeding? Onze experts laten je weten welke stukken
Wat heb je nodig?
> Europees Aanrijdingsformulier (optioneel)
> Gegevens tegenpartij (optioneel)
> Groene kaart (optioneel)
> Opgave van herstel (optioneel)
Schade melden
Meld je schade eenvoudig online via ons schadeformulier.
Je ontvangt een ontvangstbevestiging van de melding en we geven je een indicatie over de verwerkingstijd.
Veel gestelde vragen
Je hebt hiermee vaak een lager (of geen) eigen risico. Verzekeraars hebben namelijk afspraken gemaakt met deze herstelbedrijven. Zo houden ze de kosten (en dus jouw premie) laag en hoeven ze niet telkens te controleren of een hersteller de schade wel eerlijk vaststelt en/of goed repareert. Twijfel je of jouw hersteller in aanmerking komt? Neem dan contact met ons op.
Dit hangt af voor welke soort verzekering je gekozen hebt en staat vermeld op de polis. De meeste verzekeraars rekenen geen eigen risico bij ruitreparatie, 50% bij ruitvervanging en 100% van het vermelde eigen risico bij aanrijdingschade. Nadat je schademelding ontvangen is, informeren wij je hier uiteraard direct over.
Bij vrijwel alle aanrijdingen moet je een schadeformulier invullen. Dit moet via het standaard Europese Autoschadeformulier en kan helaas niet 100% digitaal afgehandeld worden. Wij hebben een invulbare PDF die je kunt invullen, printen, ondertekenen en opsturen. Dat mag uiteraard via een (goede duidelijke) foto of scan en kan je naar ons mailen. Ben je Beperkt Casco of Casco verzekerd? Bij ruitschade kan je met je groene kaart een afspraak maken bij een aangesloten hersteller.
Dat hangt o.a. af van het soort schade en de verwerkingstijd bij de verzekeraar. Als je alles goed hebt ingezonden, verwerken wij je melding binnen 1 á 2 werkdagen. Wij houden je uiteraard op de hoogte en proberen samen tot een zo goed mogelijke oplossing te komen.
Ben je je groene kaart kwijt? Vraag eenvoudig een nieuwe aan via contact en vermeld hierbij je kenteken. We sturen je een digitale versie toe of -als je dat liever hebt- per post.